V prosinci 1973 poškodil nákladní automobil newyorskou vyvýšenou dálnici West Side Elevated Highway, což vedlo k jejímu uzavření a tím i k přerušení provozu na území města až do roku 1988.
Michael Bielicky začal bydlet na křižovatce West Side Highway a Bethune Street v bytovém komplexu Westbeth sedm let po této nehodě a zůstal tam v letech 1981 až 1982. V těch časech komplex překypoval utopickou energií: bylo to poprvé, kdy vláda USA začala řešit otázku podmínek umělců dotovaným renovačním programem.
Mnoho opuštěných ruin viditelných z bytu Michaela Bielického byla mola, dnes známá jako Christopher Street Pier a mola číslo 42, 45, 46 a 51. Na Christopher Street Pier existovala živá gay scéna, která tehdy vzkvétala a oživovala pustá mola společenskými kontakty všeho druhu. Tento fakt trochu však zakrývá skutečnost, že tato mola byla také nebezpečným místem násilí, krádeží a vražd, zejména v noci.
Od té doby prošla tato oblast drastickými urbanistickými změnami, byla osazena zelení a dětskými hřišti a dnes je známá jako místo rodinné rekreace, což zcela zakrývá její těžkou minulost.
(Paul Kenig)
14. 3. 2024 – 26. 4. 2024 | Galerie SPZ
O tom jak, kým a proč byli občané v bývalé NDR sledováni, se široce diskutuje už celé roky. Pokud se nicméně tématem začneme zabývat opravdu intenzivně, zjistíme, že veřejný diskurz disponuje překvapivě malým obrazovým materiálem, který by akt sledování, odposlouchávání či pronásledování ukazoval z pohledu těch, kteří se jej dopouštěli.
text Goethe-Institut
14. 2. 2024 - 30. 4. 2024 | Goethe-Institut
sudkovské a janáčkovské rezonance
28. 3. 2024 - 12. 5. 2024 | Ateliér Josefa Sudka
Fotografie vítězů již 29. ročníku Czech Press Photo opět v Národním muzeu!
1. 2. 2024 – 31. 8. 2024 | Historická budova Národního muzea